Proč repasovat turbo?

Proč repasovat turbo?

Dnes je v podstatě každý automobil vybaven turbodmychadlem. A je jedno, zda jde o automobil s naftovým nebo benzínovým motorem. Turbodmychadlo, lidově označováno jako turbo, je zjednodušeně řečeno zařízení, které slouží k zvýšení výkonu motoru, pro lepší zrychlení i rychlejší jízdu. Vše je umožněno tím, že turbo dává větší množství vzduchu do spalovacího prostoru.

Turbodmychadlo je však také jedno z vůbec nejcitlivějších součástek motoru. Poměrně rychle se opotřebovává a v mnohých případech i kompletně zničí. Právě v těchto případech přichází na řadu výměna za jiné. Motorista pak má na výběr zakoupit nové drahé turbodmychadlo, případně zvolit levnější alternativu repasovaného dílu.

Repase turbodmychadel

V dnešním článku si povíme, proč je mnohdy lepší varianta zvolit repasované turbo. Samotná repase je velmi náročný proces. Je podmíněna vysokou odborností, provádí ji jen skuteční specialisté v oboru. Těmto lidem je ve výsledku jedno, o jaké turbodmychadlo se jedná. Namátkou můžeme zmínit například značky Garret, KKK (BorgWarner), IHI, Schwitzer, Holset, Mitsubishi, ale na trhu je jich celá řada.

Kdy se turbodmychadlo skutečně vyplatí

Nové turbodmychadlo je opravdu velmi drahé. Repasovaným dílem však neuděláte krok vedle. Jde o zcela funkční díl, který je v kondici v podstatě jedna ku jedné s novým dílem. Každá jednotlivá část projde důkladnou kontrolou, takže se můžete spolehnout na jeho kvalitu. Navíc se repasí odhalí i skryté vady, což vám u nového dílu nikdo garantovat nemůže.

Na co si ale dát pozor, jsou laciné náhražky především z Turecka a Asie. Tyto napodobeniny originálních značek se tváří být totožné, ale opak je bohužel pravdou. Za cenu vyšší než repase, ale nižší než originálního dílu, dostanete neoriginální komponentu, která může natropit více neplechy než užitku.

Mnoho lidí jde nejprve cestou levného neoriginálního dílu a nakonec stejně skončí u prověřeného repasovaného dílu, se kterým najezdí ještě tisíce a tisíce kilometrů bez jakéhokoliv zaškobrtnutí. Ani nové turbodmychadlo však neslouží věčně. Odhaduje se, že průměrné turbo vydrží zhruba 5 – 6 tisíc motohodin, což odpovídá zhruba 150 000 km. Po této vzdálenosti dochází k opotřebení dílu a tím přichází na řadu buďto repasování, případně výměna za jiný díl.

Certifikované repase

Společnost Flexami Auto se zaměřuje na repasování turbodmychadel, vstřiků a jiných motorových komponent. Repasované díly nabízí s roční zárukou. Zároveň jsou náhradní díly zkontrolovány skutečnými specialisty v oboru, takže opravdu víte, co dostanete. Pro více informací klikněte na www.flexamiauto.cz, kde najdete i potřebné kontakty. Těšíme se na vaši návštěvu.

Top